vad är jag för människa att lyckas hamna i alla dessa konstiga situationer?

okej nu är frågan vart vi ska börja med tanke på att jag har varit lite dålig på att uppdatera den här veckan. Men okej vi börjar med hemmet.

Pappa och hans sambo tycker jag pratar ALLDELES för mycket i telefonen och med tanke på att jag jobbar och går i skolan, så finns ju bara kvällar och nätter att prata på. och dom kan tydligen inte sova för mina samtal på nätterna.
Häromdagen när jag kom hem från jobbet så satt båda två där så här gick samtalet till:
P: Seriöst du måste sluta prata i telefonen så mycket, det är inte normalt..
Jag: jag vet meeen jag tycker ju om att prata i telefonen.
P: vi vet så nu har vi pratat, först tänkte vi att du kunde sitta uppe i Adams rum(min lillebror som inte bor hemma för tillfälligt) men sen kom vi på att då skulle vi höra dig ändå. Så nu har vi kommit på det, du får sitta i tvättstugan!

Och så blev det, den kvällen/natten satt jag på det kalla kakel golvet och pratade.
Dagen efter när jag kom hem från jobbet som vanligt sitter dom där igen.
P: Malin det funkade inte, vi hörde dig endå. Så vi har en ny ide? .....
Den natten satt jag instängd med mitt täcke i BASTUN, efter ett antal timmar somnade jag till och med därinne.

Sen har vi nu när jag kom till Bollnäs idag, jag och linn skulle gå och handla innan vi skulle ta bussen ut till byn där hon bor. och bussarna går inte direkt så ofta som dom gör i Gävle, så det gäller att inte missa den.
Jag lämnade min väska bakom kassan på pressbyrån för att jag skulle slippa bära på den, påvägen tillbaka från affären insåg vi att bussen skulle gå om 5 min och vi var defenitivt mer än 5 min därifrån. Linn fick ta påsen med alla varorna i + hennes egen stora väska. Medans jag fick springa till bussen och uppehålla den, medtanke på att jag är den som är mest envis och blir minst generad. Så där stod jag nu
Jag: går den här bussen till freluga?
Mannen: ja och ska du med så hoppar du på nu!
J: hmmm men du skulle inte ha lust att vänta i en minut? BAARA 1 minut?
M: jag HAR faktiskt tider att passa!
J: jaaa jag vet, men snälllla hon är påväg, hon är på parkeringen. 10 sekunder bara!
M: det där var INTE DIREKT 10 SEKUNDER!
jag vrålar efter linn, medans bussen börjar starta: Linn för fan sluta gå! spriiiiing! han kommer åka! LIIIIINNN!
Vi kom iallafall på bussen med en väldans aggressiv busschafför, och jag kan självklart tillägga att jag var snuskigt stolt över att jag lyckades, höhö.

När vi väl kom hem och skulle få göra mat, så gick inte det heller så bra. Jag skulle göra en pasta sås med korv, man kan säga såhär jag brände såsen. Jag tycker alltid min egen mat är god jag är in te så petig av mig, men det där var helt seriöst det äckligaste jag någonsin har ätit! och efter maten var det efterrätt, Linn kladdkaka som hon har dränkt i citron. Den skulle tydligen vara med lime, men dom hade ingen lime så det blev citron istället.

Okej och vad har vi för misslyckanden på apu:n nudå, det var ju sista dagen idag.
Jag hällde keso på en gubbens kavaj, han blev liiite aggressiv bara liite.
Jag snubblade på mina egna fötter fram för ett bord med 4 personer.
Jag tappade ett 10 tal bestick på golvet när jag hade dukat av ett bord, och denna gång framför samma människor som jag snubblade på mina egena fötter.
Jag mötte upp några människor i dörren som presenterade sig i det namn dom hade boat i och jag säger med ett STORT leende: jaaahaaa det är ni, från bergravingen!? jag hade ju kunnat sett lite ledsen ut iallafall. elller så hade jag kunnat varit tyst det hade också funkat. Det här var dom sakerna som folk märkte, det andra behöver vi inte prata om, höhö.

Det här blev ett läskigt långt inlägg, men nu har jag skrivit allt för denna vecka.

//MKB

if you dont like my fire, then dont come around. becouse i'm gonna burn one down..

Kommentarer
Postat av: Joannes!

Så de ska va ju. Kaos. livet äger.

2008-11-21 @ 23:17:03
Postat av: malin

j : du säger det, höhö mycket sant xd

2008-11-21 @ 23:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0