vem sa att jag var smart?

hade nationella prov idag, vi fick ett häfte där det var 8 olika texter jag läste vad man skulle göra och skrev, skrev och skrev tills händerna gjorde så ont att jag kände att jag skiter i vilket. går för att lämna in alla miljoner papper som blev av 8 uppgifter och läraren tittar på mig och säger:

Läraren: eh malin vad har du gjort?
jag: ja vilken av dom här är en uppsats nu då? (vi hade 2 ställen man kunde lägga papper på och ena stod det uppsats på)
L: vaddå vilken?
jag: jaja jag vet inte vilken av dom det är jag har bara skrivit (säger jag lite irriterat)
L:meeen malin har du gjort alla uppgifter?
jag: ja vaddårå?

hon bläddrar upp vårat häfte igen och pekar på texten som står högst upp
"välj ut EN av dom 8 uppgifterna och gör den"

vilket innebär att jag hade kunnat gått därifrån efter 10 minuter som det tog för att skriva den som jag tillslut lämnade in istället för att sitta i flera timmar och skriva som en tok en massa skit som jag inte förstår.

fick sen en kommentar av en utav mina gamla chefer när jag berättade vad jag hade gjort. "när du började på det här jobbet trodde jag faktiskt att du var smart"

men vad ska man säga livet är surt ibland :p

//MKB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0