stockholmare nej tack!

hej! har varit jätte dålig på att uppdatera sen jag kom hit till stockholm, vi fick inge internet i lägenheten och är för snål och för lat för att gå till internetcafeet ofta.

men jag har det så bra jag hade kunnat! det går super på Riche, alla jag jobbar med att trevliga och en aning knasiga. har fått severat en hel del kändisar från oliver the paris (om ni kom ihåg honom från big brother) till mats sundin, bröderna schulman och carolina gynning, även Adam allsing och toni irving har varit där på besök och javisst som den norrlänning jag nu är så har jag blivit fnittrig och otroligt nervös när jag skulle gå fram till dom eller om jag skulle råka göra några fel, men det har gått så bra så :)

ja stockholmare då? dom är ju inte sådär överdrivet trevliga om man möter någon i tvättstugan (då kan det ju bli lite småprat och sånt, men inte här inte) eller om man behöver hjälp att hitta vägen någonstans, ja lite skillnad är det allt. och jag har nog aldrig känt mig som så mycket norrlänning som jag gör nu. tex strips säger man tydligen inte här, utan då ska det vara pommes eller pompa, och man säger inte potatis utan plugg. jag var ut en kväll med Sandra en tjej från riche och hennes kompis, och på hells kitchen står mann tydlilgen inte i kö och sen betalar och går in som på en för mig normal krog, nej där är det bara att trycka sig fram och få vakten att lägga märke till en och förhoppningsvis släppa in en. så ja jag har en del att lära haha, och innan jag är färdig ska jag ha fått stockholmarna en aning trevligare ;)

vi hade Davids mamma på besök igår, blev en heldag på stan, sen middag på Grill (vem hade kunnat tro att man kan få korv med bröd serverat med klass) och senare myskväll hemma i lägenheten.

idag har vi slappat hela dagen, david till sitt älskade tv spel som har nu har fått hit och jag till lite allt möjligt, men datorn (nu när vi äntligen har fått internet) kikat på lite olika klipp och avsnitt av det man har missat på tv:n. vi har ju bara lite få kanaler här, 1,2,4, öppna kanalen, comhem kanalen och tv somalia haha.

ikväll blir det tacos och någon bra film och på fredag kommer Adam hit från London!

//MKB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0