when i grow up i wanna be..

det här med att va vuxen är väl otroligt överskattat. jag är ärligt faschinerad av dessa människor i den här världen som kan hantera allt! att hinna med att städa, diska, tvätta, träffa sina vänner, sin familj och sin pojkvän och samtidigt jobba och ändå ha lite egentid. sen får man ju inte glömma att det alltid ska finnas mat i kylskåpet och gärna spara undan en liten slant varje månad. och det är alltid ett pluss i kanten om det finns pengar kvar på kontot hela månaden! efter att ha betalat alla räkningar m.m.
Sen ska man vara duktig på att höra av sig så ingen känner sig bortglömd och alltid vara på topp med sitt strålande humör och komma ihåg alla födelsedagar och gärna några namnsdagar också. och måste släppa beteenden som att bara spontan boka en resa och tycka att man är "värd" det.
nej du det är med att vara vuxen är ansträngande, påfrestande och ganska meningslöst...
och ändå är det något som vi alla måste gå igenom och det är bara att bita i det sura äpplet och tänka "kan alla andra så ska väl jag också kunna lära mig att hinna med och klara av allt detta"

Kommentarer
Postat av: Monica

Jaaa, berätta när du kommit på hur man gör - för jag är fortfarande inte i närheten ens! ;))

2011-11-25 @ 01:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0